Kiira Järve Pereteraapia Koolituskeskus loodi 1995. aastal eesmärgiga pakkuda inimestega töötavatele spetsialistidele pereteraapia väljaõpet. 2021.aastaks on pädevuskoolituse II astme väljaõppe lõpetanud 11. lendu. Lisaks pereteraapia väljaõppele pakume erinevatel pereteemadel täienduskoolitust inimestega töötavatele spetsialistidele ja muudele huvilistele.
Õppekava nimetus:
Sissejuhatus pereteraapiasse/Pereterapeudi pädevuskoolituse I aste
Õppekava maht:
100 tundi, millest 80 tundi on auditoorset tööd ja 20 tundi iseseisvat tööd. Kursus on jagatud viieks kahepäevaseks õppetsükliks.
Sihtgrupp ja õppes osalemise tingimused:
Õppetöös osalemiseks on vajalik kõrgharidus või selle omandamine. Kursus on mõeldud nende erialade spetsialistidele, kes töötavad või hakkavad töötama teiste inimestega ja kes klientide/patsientide paremaks abistamiseks vajavad teadmisi pere psühholoogiast ja pereteraapiast. Kursuse läbimine on eelduseks, et jätkata õpinguid pereterapeudi II astme koolitusel.
Õpiväljundid. Õppekava edukalt läbinu:
Õppe sisu:
Õppemeetodid: Loeng, grupitöö, seminar, rolliharjutused, juhtumite arutelu, iseseisev töö
Iseseisev töö: õppejõudude poolt antava materjali lugemine, lõputöö, milleks on ühe pere analüüs toetudes õpitud teooriatele
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:
Hindamiskriteeriumid:
Kursuse läbimisel väljastatav dokument:
Koolituse lõpus väljastatakse tunnistus. Juhul, kui õppija ei ole esitanud nõuetekohast lõputööd, kuid on osalenud auditoorses töös, väljastatakse tõend osalemise kohta.
Koolitaja kompetentsust tagava kogemuse kirjeldus:
Eesti Pereteraapia Ühingu (EPTÜ) litsenseeritud pereterapeudid.
Õppekava nimetus:
Pereterapeudi pädevuskoolituse II aste
Õppekava maht:
Kursuse kogumaht on 1242 akadeemilist tundi. Auditoorse töö maht on 656 tundi, millest 176 tundi on grupisupervisioon. Iseseisva töö maht on 586 tundi.
Kursus on jagatud kolmekümneks 2-päevaseks tsükliks (10 tsüklit aastas), millele lisanduvad 6 supervisoonipäeva esimesel õppeaastal ja 8 supervisioonipäeva 2. ja 3. õppeaastal.
Sihtgrupp ja õppes osalemise tingimused:
Kohustuslikud tingimused:
Õpiväljundid. Õppekava edukalt läbinu:
Õppe sisu:
Õppemeetodid: Loeng, grupitöö, seminar, rolliharjutus, juhtumite arutelu, iseseisev töö
Iseseisev töö: õppejõudude poolt antava materjali lugemine ja loetu põhjal referaatide ja esseede kirjutamine. Lõputöö koostamine.
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:
Hindamiskriteeriumid:
Kursuse läbimisel väljastatav dokument:
Koolituse lõpus väljastatakse tunnistus.
Koolitaja kompetentsust tagava kogemuse kirjeldus:
Eesti Pereteraapia Ühingu (EPTÜ) litsenseeritud koolitajad ja superviisorid.
Õppekava nimetus:
Pereterapeudi pädevuskoolituse III aste
Õppekava maht:
Sihtgrupp ja õppes osalemise tingimused:
Koolitus on mõeldud pereterapeudi II astme pädevuskoolituse lõpetanutele.
Kohustuslikud tingimused:
Pereteraapia pädevuskoolituse II astme koolituse tunnistus.
Õpiväljundid. Õppekava edukalt läbinu:
Õppe sisu:
II astme õppekavas omandatud teoreeriliste teadmiste ja oskuste rakendamine ja kinnistamine töös reaalsete peredega.
Õppemeetodid: juhtumite arutelu, grupitöö, rolliharjutus, iseseisev töö.
Iseseisev töö:
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:
Kursuse läbimisel väljastatav dokument:
Koolituse lõpus väljastatakse tunnistus.
Koolitaja kompetentsust tagava kogemuse kirjeldus:
Eesti Pereteraapia Ühingu (EPTÜ) litsenseeritud koolitaja-superviisor
Õppekava nimetus:
perekonnapsühhoteraapia koolitaja-superviisori pädevuskoolitus.
Õppekava maht:
Õppekava kogumaht on 3330 tundi.
I aste: 815 tundi jälgimispraktikat ja põhikoolitaja assisteerimist 3-aastase pereterapeutide põhiväljaõppe/pädevuskoolituse väljaõppegrupi juures.
II aste: 815 tundi 3-aastase pereterapeutide pädevuskoolituse väljaõppegrupi koolitamist.
Kokku 1630 kontakttundi.
Lisanduvad 300 tundi grupisupervisiooni, 600 tundi õppijate professionaalse ja isiksusliku arengu toetamine ja tagasisidestamine (nt. esseede lugemine ja tagasisidestamine, arenguvestluste läbiviimine), 200 tundi koolitusprogrammide ja kavade koostamist ja arendamist ja 600 tundi iseseisvat tööd kirjandusega ja enesereflektsiooni.
Sihtgrupp ja õppes osalemise tingimused: koolitusel osaleja on lõpetanud perekonnapsühhoterapeudi väljaõppe ja on vähemalt 5 aastat töötanud pereterapeudina, samuti omab koolitajale sobivaid isiksuslikke omadusi ja täiskasvanute koolitamise kogemus,
oskab rakendada täiskasvanute koolitamise põhimõtteid.
Õpiväljundid. Õppekava edukalt läbinu:
Õppe sisu.
Õppemeetodid. koolitaja tegevuse vaatlus, koolitaja assisteerimine, koolitusprotsessi analüüs koos juhendajaga, grupiarutelud, õpilaste superviseerimine, iseseisev töö kirjandusega, teooriaseminarid, õpilaste esseede lugemine ning tagasisidestamine, enesereflektsioon ja isikliku arengu eneseanalüüsi kirjutamine, supervisioon, pereteraapia I, II ja III astme pereteraapia koolituse iseseisev läbiviimine, koolitusprogrammide koostamine, konverentsidel osalemine.
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:Lõpetamise eeldused:
600 tundi õppijate professionaalse ja isiksusliku arengu toetamine ja tagasisidestamine (nt. esseede lugemine ja tagasisidestamine, arenguvestluste läbiviimine).
Hindamismeetod | Hindamiskriteeriumid |
---|---|
II astme pereterapeutide pädevuskoolituse jälgimine ja koolitaja assisteerimine |
On osalenud 90% koolituse mahust |
II astme pereterapeutide pädevuskoolitusel koolitamine ja superviseerimine. |
On koolitanud 90% koolituse mahust. |
Koolitajate grupisupervisioonil osalemine. |
On osalenud 90% koolituse mahust. |
Õppekava koostamine ja arendamine | On osalenud koolitusprogrammide koostamisel. |
Eneseanalüüs enda professionaalsest arengust koolitaja ja superviisorina |
Eneseanalüüs on esitatud vastavalt nõuetele. |
Lõpphinde kujunemine:
Kõik hindamismeetodid peavad olema sooritatud vastavalt hindamiskriteeriumidele.
Lõpetamisel väljastatav dokument:
tunnistus selle kohta, et koolituse lõpetanu on läbinud Eesti Pereteraapia Ühingu poolt kinnitatud koolitusprogrammi perekonnapsühhoteraapia koolitaja-superviisor.
Antav kvalifikatsioon:
perekonnapsühhoteraapia koolitaja-superviisor.
Õppekava nimetus: praktiline perepsühholoogia
Eesmärk: koolituse tulemusena mõistab õppija peret kui süsteemi ning oskab analüüsida oma peresüsteemi protsesse ja mustreid ning tekitada vajadusel muutuseid.
Õpiväljundid: kursuse edukalt läbinu
Õpingute alustamise tingimused: kursusele on oodatud kõik huvilised (sõltumata erialast), kes soovivad mõista oma peres toimuvaid protsesse ja nende teadmiste abil oma suhteid tõhusamaks muuta.
Õppe maht: 90 akadeemilist tundi, millest 70 tundi on auditoorne töö ja 20 tundi iseseisev töö. Kursus koosneb 10 õppepäevast.
Õppe sisu:
Õppekeskkond ja kasutatavad meetodid: auditoorne töö toimub selleks sobivas seminariruumis, kus on olemas vajalik tehnika ja võimalused rühmatöödeks. 2020/2021. õa toimub koolitus Hariduse Tugiteenuste Keskuse seminariruumis (Tähe 56, Tartu).
Õppemeetoditeks on lühiloengud, grupitööd, rolliharjutused, videote vaatamine ja analüüsimine, iseseisev töö (oma pere genogrammi koostamine ja peresüsteemi kirjalik analüüs).
Kursuse lõpetamise tingimused:
Väljastatav dokument: kursuse lõpus väljastatakse tunnistus. Juhul, kui õppija ei ole esitanud nõuetekohast iseseisvat tööd, kuid on osalenud auditoorses töös, väljastatakse tõend osalemise kohta.
Koolitaja kompetentsust tagava kogemuse kirjeldus:
Pereterapeudi pädevuskoolituse II või III astme õpilased
või Eesti Pereteraapia Ühingu (EPTÜ) litsenseeritud pereterapeudid.
Pereterapeut, psühholoog (koolipsühholoog, tase 7) ja koolitaja
Lõpetasin 2003 aastal Tallinna Ülikooli psühholoogia eriala. Pärast kooli lõpetamist asusin tööle Mustamäe Gümnaasiumi, kus töötasin kuni 2009…
Pereterapeut, psühholoog, koolitaja
Olen lõpetanud Tartu Ülikooli kasvatusteaduste ning psühholoogia eriala. Töötasin aastaid
koolipsühholoogina ning olin aktiivselt tegev valdkonna…
Pereterapeut, 7. riikliku kutsetasemega suhtlemistreener, juhtimiskoolitaja ning kirjastaja
Minu esimene kõrgharidus pärineb EPAst mille lõpetasin 1992. aastal metsainsenerina. Tööd alustasin aga hoopis ajakirjanduse valdkonnas…
Pereterapeut, psühholoog, koolitaja
Peale gümnaasiumi lõpetamist õppisin paar aastat eripedagoogikat ja seejärel asusin õppima psühholoogiat, sest soovisin saada täiskasvanutega töötavaks kliiniliseks psühholoogiks…